Om du har glasögon, så kan du ta av dig dom under uppvärmningen. Blunda och hitta en skön balans i kroppen. Föreställ dig att du håller i två spannar med vatten, så att dina axlar trycks ner mot jorden. 
Andas långsamt och djupt. Sätt dina händer över ögonen och försök att glömma omvärlden för en stund. Sätt ditt fokus på dig själv och att du ska använda din kropp som ett instrument. 

Ställ dig bredbent och skaka loss spänningarna försiktigt i armar och ben. 

Stora gäspningen

Gör en härligt lång, högt ljudande gäspning. Sträck upp armarna och låt gäspningen kännas i hela kroppen. 

Hitta dina fötter

Stå med dina fötter rakt under dina höfter. Förflytta tyngden försiktigt, först från sida till sida, sedan fram och tillbaka. Försök sedan flytta tyngden runt i en cirkel medans du fortfarande står med fötterna fast i marken.  Sedan hittar du en slags balans där du stannar. 

Nu andas du in djupt och ställer dig långsamt på tå. Håll andan en stund medans du står på tårna och sedan sjunker du ner och står på hela foten när du andas ut. 

Blunda och känn hur fötterna står fast i golvet. Tänk på hur bröstet lyfts när du andas. Andas långsamt och djupt. In och ut, några gånger. 

Tänk dig in i vår stora helhet - Blended Voices - och vår underbara gemenskap. 

Öppna sedan dina ögon och skaka försiktigt ur spänningar ur armar och ben. 

Axelrullningar

Stå stadigt med fötterna under dina höfter. Rulla sakta och försiktigt dina axlar, ena sidan åt gången, först framåt fyra rullningar, sedan bakåt fyra rullningar. 

Byt sida och gör om proceduren. 

Avsluta med att rulla båda axlarna omväxlande framåt och bakåt 4-5 gånger. Skaka loss. 


Lejonvrålet

Ta ett riktigt djupt andetag. När du andas ut, "vrålar" du tyst ungefär som ett "haaaa"-ljud, som ett lejon, med uppspärrade ögon, stor mun och utsträckt tunga på samma gång som du sträcker ut händerna framför dig i en slags rörelse som att du fångar något med dina stora tassar.